Sabrina Velings, Servicemanager

Er wordt van je verwacht dat je flexibel bent, snel kunt schakelen en kwaliteit levert. Dat stralen we ook uit naar onze klanten en hiermee onderscheiden we ons.

 

Fanatiek sporten, een groot gezin, gezelligheid en op vakantie gaan. Sabrina heeft een druk en actief leven en die lijn trekt ze door tijdens haar werk, waar ze een echte spin-in-het-web functie vervult als servicemanager. Sabrina is de vrouwelijke rots in de branding bij ACA IT-Solutions waar ze haar mannetje staat, in een branche waar nog altijd het overgrote deel uit mannen bestaat.

De regie houden

“Als projectleider ben je onderdeel van het team Projectbureau. Zodra er een opdracht binnen komt ben je verantwoordelijk voor de uitvoering en oplevering. Dit doe je samen met een team van projectengineers en uiteraard in samenspraak met de klant. Bij een succesvolle oplevering en een tevreden klant is het project ten einde. In veel gevallen blijf je het aanspreekpunt voor de klant en houd je samen met de accountmanager de regie.”

“Toen ik van school kwam ben ik na wat verkoop- en secretaressewerk bij toeval in de IT-branche terecht gekomen. Hier startte ik als secretaresse van de afdeling verkoop, toen verkoop binnendienst, hoofd verkoop binnendienst en daarna als accountmanager. Dit pad kostte een lange doorlooptijd en aanvullende opleidingen. De IT-wereld, zeker in die tijd, is een mannenwereld en ik moest me echt bewijzen. Later ben ik accountmanagement gaan combineren met projectmanagement. Projectleiding vond ik direct erg leuk, want je rol aan tafel is anders. Op 1 februari 2013 kwam ACA IT-Solutions op mijn pad, waar ik me volledig op de functie van projectleider kon gaan richten. Sindsdien zit ik hier echt op mijn plek. Onlangs heb ik een nieuwe functie gekregen bij ACA IT-Solutions, te weten Servicemanager.

Het werk als projectleider

Tot 1 september 2020 was ik projectleider. Mijn werkweek was heel divers en dat maakt dit werk heel uitdagend. Je hebt overleggen met collega’s van verschillende afdelingen (techniek, sales) en veel contact met klanten, zowel op afstand als op locatie. Toch ben je ook veel op je werkplek, bijvoorbeeld voor schriftelijke communicatie, urencalculaties en het schrijven van projectplannen. Dat maakt het werk erg afwisselend. De succesvolle oplevering van een project geeft een enorme voldoening, je hebt weer een doel bereikt. Helemaal als je dan van de klant te horen krijgt dat ze tevreden zijn met het resultaat: daar doe je het voor!

Overstap naar servicemanager

Op 1 september 2020 kreeg ik de mogelijkheid om een nieuwe functie te gaan vervullen: servicemanager. Een carrièreswitch binnen de organisatie dus. Het is een relatief nieuwe functie bij ACA die ik (uiteraard met een opdracht vanuit het management) geheel op eigen wijze mag invullen en dat past perfect bij me. Ik ken de klanten van onze organisatie natuurlijk al jaren en daardoor past deze nieuwe functie perfect bij me.

Het is echt een spilfunctie in de organisatie en voor mij een hele mooie uitdaging. Ik heb veel gesprekken met klanten over de kwaliteit van onze dienstverlening, wat zij van een ICT-dienstverlener verwachten en welke toekomstplannen zij hebben. Zo zorgen we ervoor dat we onze werkwijze nog beter laten aansluiten bij de behoeften van de onze opdrachtgevers.

 

De sfeer bij ACA IT-Solutions is echt gemoedelijk. Je krijgt de vrijheid om je eigen keuzes te maken. Wat opvalt is dat iedereen bij ACA heel betrokken is bij wat we doen. Er wordt van je verwacht dat je flexibel bent, snel kunt schakelen en kwaliteit levert. Dat stralen we ook uit naar onze klanten en hiermee onderscheiden we ons.

 

De succesvolle oplevering van een project geeft voldoening, je hebt weer een doel bereikt. Helemaal als je van de klant te horen krijgt dat ze tevreden zijn met het resultaat: daar doe je het voor!

Sabrina Velings, Servicemanager

Maak kennis met ACA IT-Solutions