Communication: telefonie en meer

Communication binnen de zakelijke markt maakt een flinke omslag. De traditionele telefoon maakt ruimte voor diverse andere communicatiemiddelen en -technieken zoals e-mail, Skype, social media en zelfs Whatsapp. Deze middelen vervullen specifieke behoeftes binnen bedrijven, kennen veel meer mogelijkheden, leveren een kostenbesparing op en/of zijn geïntegreerd in of gekoppeld aan het bedrijfsnetwerk. Vele voordelen dus.

Toch zijn er ook valkuilen. Niet voor niets werken veel bedrijven met een communication protocol. Hierin worden ook steeds vaker de communicatiemiddelen beschreven die medewerkers wel en niet mogen gebruiken. Hierin worden ook het gebruik van online applicaties zoals social media en communicatiemiddelen zoals Skype for Business en Whatsapp vastgelegd. Dit protocol wordt ook vaak gecombineerd met het security protocol. Hierin wordt namelijk het gebruik van applicaties ook vaak beschreven, omdat communicatiemiddelen vaak worden gebruikt om documenten te delen en te verspreiden.

Direct contact opnemen

Communicatiemiddelen binnen een centraal platform

Bedrijven kiezen steeds vaker voor een centraal communicatieplatform. Hiermee kan een uitstekend communicatiekanaal worden opgezet met veel opties. Denk hierbij aan basisfunctionaliteiten als intern/extern doorschakelen, het aanmaken van groepen, interne verkorte nummers en een keuzemenu. Ook geavanceerde oplossingen en nieuwe(re) technologieën zoals videochatten en videoconference zien we steeds vaker. Dit wordt aangevuld met communicatietools die geïntegreerd zijn in het bedrijfsnetwerk en beschikbaar op de werkplekken. Skype for Business, Google Talk en IBM Lotus Sametime zijn hier goede voorbeelden van.

Ook op het vlak van telefonie is winst te behalen. Denk hierbij aan de integratie van de mobiele telefoons van alle medewerkers in het telefonienetwerk van de organisatie. Dit biedt tal van voordelen op het vlak van beheer en op de werkvloer. Denk hierbij aan het instellen van voicemail, realisatie van verkorte nummers, synchronisatie van data, etc.

We zien de wijze van communicatie veranderen. Steeds meer communicatie gebeurt schriftelijk via bijvoorbeeld mail, chat en social media. Het aantal kanalen blijft toenemen. Mobiliteit en snelheid worden belangrijker. Dat vraagt om een nieuwe generatie oplossingen en de integratie hiervan.

Peter van Berkel – Accountmanager ACA IT-Solutions

Meer informatie

ACA IT-Solutions is gespecialiseerd in het combineren van spraak-, data- en videocommunicatie. De best passende Communication oplossing creëren we in nauw overleg met onze opdrachtgever. Neem contact met ons op voor meer informatie of het maken van een afspraak.

Deel deze pagina:Email to someoneGoogle+Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Bekijk ook de volgende onderwerpen. Deze zijn speciaal voor u geselecteerd: